پرسیس مگ Persis mag

مجله اینترنتی حوزه زیست شناسی

پرسیس مگ Persis mag

مجله اینترنتی حوزه زیست شناسی

پرسیس مگ Persis mag

در صورت استفاده از برنامه‌های تغییر دهنده آی پی، ممکن است در اجرای وبسایت اختلال ایجاد شود. جهت مطالعه کامل نوشته‌ها، بروی روی "ادامه مطلب" کلیک نمایید.

نویسندگان

مغز انسان شامل تقریباً ۱۰۰ بیلیون سلول عصبی است که هر کدام می توانند به هزاران سلول دیگر متصل شوند. متوسط ​​​​مغز شامل حداقل ۱۰۰ تریلیون نقطه تماس بین سلول ها است. برخی از دانشمندان این جنگل را "جنگل عصبی" می نامند.

می توانید نقاط تماس یا سیناپس ها را با ترانزیستورهای یک تراشه کامپیوتری مقایسه کنید. اما سیناپس ها پیچیده تر هستند. آنها می توانند در اندازه متفاوت باشند و بنابراین مقادیر بیشتری از صفر یا ۱ یک دنیای کامپیوتری باینری را نشان می دهند.

در سال ۲۰۱۶، یک تیم تحقیقاتی از موسسه Salk در ایالات متحده دریافتند که سیناپس ها در ۲۶ اندازه مختلف هستند. این دانش جدید به این معنی بود که ظرفیت مغز ۱۰ برابر بیشتر از آنچه قبلاً تصور می شد، بود.


وقتی همه متغیرها را در نظر بگیرید، تخمین می زنند که مغز انسان ممکن است اطلاعاتی معادل یک پتابایت داده را در خود نگه دارد: یک میلیون گیگابایت.

محققان گفتند که این تقریباً با اندازه اینترنت در آن زمان برابری می کند، مقایسه ای غیرقابل اعتماد، زیرا نمی توان رقمی برای مقدار داده ای که اینترنت در اختیار دارد ارائه داد.

اما برای مقایسه با جدیدترین تلفن های همراه، پیکسل 8 پرو تا ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد. آیفون ۱۵ پرو تا یک ترابایت دارد. بنابراین برای رقابت با ظرفیت مغز شما به تقریباً ۱۰۰۰ آیفون ۱۵ با حداکثر مشخصات نیاز دارید. دانلود مغز شما در یک اتصال NBN با سرعت ۵۰ مگابیت در ثانیه فقط کمی بیش از پنج سال طول می کشد.

ترجمه: یاس

https://www.everand.com/article/707915224/How-Much-Information-Can-The-Brain-Hold-In-Data-Terms

«Channel of Science is for all»